Le mercredi 17 mai 2017, sur le coup de 8 h 45, c’est par un geste fort et vibrant que les églises de Montréal souligneront l’anniversaire de la fondation de Ville-Marie. La sonnée symbolique de la cloche d’origine de l’Oratoire sera le point de départ d’une grande envolée ! Du haut du mont Royal et sur toute la ville, les cloches des églises du diocèse de Montréal sonneront en cœur, invitant Montréalaises et Montréalais à un moment de réflexion… et de joie.

Quelques minutes à peine avant la messe solennelle commémorant la fondation de Ville-Marie, l’envolée se veut également un appel symbolique à la célébration, puisqu’elle rejoindra, en musique, les cloches de la basilique Notre-Dame.

Joyeux anniversaire Ville-Marie!

—

On Wednesday, May 17, 2017, at exactly 8:45 am, it is with a strong and vibrant gesture that Montreal’s churches will highlight the anniversary of Ville-Marie’s founding. The symbolic sounding of the Oratory’s first bell will mark the beginning of a soaring peal of bells. From the top of Mount Royal and over the entire city, the churches of the Archdiocese of Montreal will ring their bells together, inviting Montrealers to share in a moment of reflection… and joy.

Just a few minutes before the solemn Mass commemorating Ville-Marie’s founding, the chiming of the bells is also a symbolic summoning to a celebration, as it will join, in music, the bells of the Notre-Dame Basilica.

Happy anniversary Ville-Marie!